17 februarie 2013

Les Misérables - "Lupta. Viseaza. Spera. Iubeste." Superb!


          Inainte de a imi spune parerea, tin sa mentionez ca nu am citit nici cartea (nu, la 16 ani nu ma consider inca "apt" pentru un asa roman) si nici nu am vazut vre-un alt film. 

          Filmul asta este o capodopera. Este fantastic, excelent realizat din punct de vedere artistic dar si tehnic.
          Recunosc ca am vrut sa il vad deoarece este pe lista de nominalizari la Oscar si nu am vrut sa ratez nici un film de pe lista "Best Picture".

          Regia este excelenta. Desi nu ii consider exceptionali pe regizorii care lucreaza cu multimi de oameni (aviz Spielberg) le apreciez efortul. Totusi, am vazut ce a putut face Tom Hooper cu King's Speech si am ramas impresionat. Bine, nu chiar impresionat, dar pe acolo. 
          In Les Mizerables a reusit sa storca talentul din actori la maxim. Chiar si Amanda Ochi-de-broasca a fost ok. 
          Monologurile acelea mi-au placut. O modalitate interesanta care iti arata ce gandeste un personaj fara sa fie exagerat sau stupid (aviz Romeo si Julieta sau Mama Mia).
          Mi-a placut si scenariul. Au fost scene emotionante si unele chiar "puternice", ca scena de inceput, sau primul monolog al lui Jean Valjean in fata lui Dumnezeu. Scenaristii au avut mult de munca. Au creat replici (bine, versuri) exceptionale. Recunosc, n-am reusit sa urmaresc chiar toate versurile, dar am prins ideea. La fel si cu povestea, filmul pare destinat celor care stiu deja Mizerabilii. Este oferit din alta perspectiva. Totusi, nu imi pare rau ca prima tangenta personala cu Les Miserables a fost prin acest film.
          Actorii au fost destul de exploatati. I-am vazut in ipostaze in care nu mi imaginam pana acum. Bine, pe Amanda, o stiam din Mamma Mia, dar cine incerca sa si-o imagineze? Eu nu.
          Multe fete noi, adica extrem de multe fete noi, dar talentate. Pustiul si fetita. Superbi.
          Les Miserables este inca un film pe care il pun sa sustina increderea mea fata de Anne Hathaway. Palaria jos, la propiu pentru ea! Am fost amuzat de Russell Crowe, durul care canta... si nu canta rau.

          Decoruri excelente, efecte de imagine realiste. Costumele mi-au placut in special.
          Deasemenea, sunetul a fost exceptional. Coloana aceea sonora care a insotit aproape tot filmul. (Da, stiu ca asa-i normal pentru ca-i musical, dar pana acum n-am mai intalnit o coloana sonora care sa insoteasca filmul mai mult de 60% din lungimea lui)
          Filmul este o capodopera. Eu nu suport musical-urile, dar asta este un altfel de musical. Iti pune la incercare nervii si rezistenta insa merita vazut pana la sfarsit. 

Regie: 10
Scenariu: 9
Actori: 10
Atmosfera: 9
Nota: 9.5/10


Pe IMDb

Un comentariu:

  1. I enjoyed this film as well, a great deal for the filming and I think the actors did an amazing job singing live for the duration of an entire film. Most musicals have dialogue this was something different. As a fan of the stage version, I was curious to see how it transferred, I thought they did a brilliant job.

    http://thewriteaddictions.blogspot.ca/

    RăspundețiȘtergere