30 aprilie 2013

Thor - Un alt film Marvel mai rasarit


 De mult timp imi propusesem sa vad filmul asta, dar din frica ca poate o sa fie foarte slab, am renuntat. Abia dupa o a doua vizionare a filmului The Avengers am fost convins ca Thor (poate) merita o vizionare. Nu am fost total dezamagit, putin placut surprins chiar.

 Pe parte de regie nu sta rau, chiar binisor as zice, regia fiind punctul forte din punct de vedere artistic. Recunosc, il cunosc pe Kenneth Branagh din rolul profesorului Lockhart, din Harry Potter si am fost surprins sa aflu ca s-a apucat de regie. O figura englezeasca cu o istorie de luat in seama in spate face bine filmului, dar nu il scapa de cliseele din scenariu.
 Scenariul mi s-a parut partea cea mai slaba a filmului. Desi cu personaje dezvoltate frumos, destul de distincte, dar nu indeajuns de carismatice pentru un film cu super-eroi, scenariul reuseste sa fie cliseic si de multe ori stupid. Au fost multe scene in care aveam nevoie de explicatii, dar ca nu cumva sa ramana fara bani de paine, producatorii (in special, scenaristul doar adauga detaliile in cazul filmelor Marvel), a hotarat ca nu e nevoie de scene contemplative. Asa ca, da-i cu actiune, miscare non-stop, nu ii lasa ragaz spectatorului ca poate isi cere banii de bilet inapoi. Nici macar sa ma tina foarte interesat nu a reusit. Recunosc, nu prea m-am plictisit, dar scenele care s-au vrut spectaculoase (mai ales cele penibile in slow-motion cu o coloana sonora lacrimogena in fundal) nu m-au impresionat. Lasand la o parte miciile penibilitati, povestea e interesanta, chiar daca scenariul, pare-mi-se, incoerent.
 Actorii au fost impartiti pe tabere. Cei principali care au jucat binisor spre bine, si figurantii, secundarii, episodicii destul de penibili. De remarcat pe lista neagra, prietenii lui Thor, iar pe lista alba Chris Hemsworth, Natalie Portman, tipa care a jucat-o pe prietena isterica, Stellan Skargard si agentul Coulson. Totusi, nu indeajuns de carismatici. Si repede acest lucru, deoarece de la un film cu super-eroi nu prea te astepti sa fie profund (The Dark Knight e atat de bun ca nu il includ in categoria film cu super-eroi) asa ca macar chimie si carisma intre personaje sa fie.

 Pe parte tehnica, de laudat efectele speciale. Desi uneori prea exagerate si prea turnate din betoniera, dar destul de frumos lucrate. Mai luam in seama imaginea destul de galbuie (asta-i un minus) si filmarile (asta-i fifthy-fifthy) care mi-au placut pana la un punct.

Una peste alta, Thor merita vazut in categoria filme cu super-eroi, find in top 10 daca eliminam primele 2 filme Batman si Watchmen. Ca film de sine statator este destul de slab si de aceea, nota pentru filmele de categorie se imparte intre categoria propriu-zisa si filmul de sine statator.

Regie: 8/10 (englez, englez, dar nu prea s-a vazut)
Scenariu: 6/10 (slab, slab...)
Actori: 8/10 (mdea...)
Atmosfera: 8/10 

Nota: 8 pe categorie, 7/10 obiectiv (cat de cat).

Pe IMDb


Un comentariu:

  1. Eu am vazut Thor intr-o duminica ploioasa, cand nu prea aveai ce face decat privi la filme! Nu m-a dat pe spate, dar mi-a umplut timpul intr-un mod placut!

    RăspundețiȘtergere