15 iunie 2013

Now You See Me - Inteligent, imprevizibil si destul de original

   
  Filmul acesta are efectul unui truc magic. Te lasa sa crezi ca stii cum functioneaza, dar la final iti arata ca nu ai fost (aproape) deloc "cu un pas inainte".
                            
  
  Regia este buna, nu am descoperit greseli vizibile, dar recunosc ca este, la fel ca si scenariul, putin exagerata in unele situatii. Totusi  Louis Leterrier a reusit sa regizeze un film alert, care nu plictiseste si te uimeste cu fiecare scena. Asta mi se pare ciudat, avand in vedere ca Leterrier a mai regizat si Clash of the Titans, un film slab.     
  Scenariul nu abunda de originalitate, imprumutand, chiar daca nu idei intregi, ci doar schite, din alte filme de gen. La fel ca si regia, a fost exagerat in unele momente, dar reuseste sa ramana plauzibil pana la final.
 Intriga este obisnuita vendeta care are ca scop un castig sentimental si nu material, dar iese in evidenta prin rasturnarile de situatie.
 Personajele nu sunt complexe, insa indeajuns de mult conturate incat sa atraga atentia si sa placa. Sincer, eu nu am fost convins sa imi pese de soarta lor. Scenaristii au oferit, in mod egal, lumina reflectoarelor fiecarui personaj.
  Scenariu este deasemenea amuzant. Glume si jocuri de cuvinte bune, chiar daca perverse.
  Se simte ca tinta scenaristiilor si cea a regizorului a fost sa impresioneze cat mai mult spectatorul si au reusit din plin.
  Nici unul dintre actori nu iese in evidenta, dar toti isi joaca partitura foarte convingator. M-am bucurat sa o vad pe Mélanie Laurent, "steaua" lui Tarantino din "Iglourious Basterds", in rolul frantuzoaicei din perspectiva americana. Morgan Freeman si Michael Caine se tin bine, chiar daca nu mai joaca personaje ca altadata. Woody Harrelson incepe sa isi faca rost de roluri care sa-i puna in evidenta talentul, si se pare ca si Jesse Eisenberg face la fel. El mi s-a parut foarte potrivit pentru rol, iar regizorul i-a evidentiat latura din "Social Network"


   Pe parte tehnica filmul sta bine la capitolul efecte speciale si imagine. Mi-au placut in special miscariiile fluide ale camerei, si cum erau puse in evidenta personajele. Pentru un film live-action a fost destul de divers colorat, aceste culori creand o atmosfera specifica unui spectacol de magie.

 Din pacate, montajul nu prea reuseste sa se muleze pe stilul alert al filmului, decat in urmaririri sau in lupte.
   
     Prima oara cand am vazut trailer-ul m-am gandit ca ori filmul o sa fie excelent, ori foarte prost. Am pus un pariu pe banii de bilet si m-am bucurat sa castig. "Now You See Me" este unul dintre cele mai bune filme create pentru public de anul acesta.


Regie: 9
Scenariu: 9
Actori: 9
Atmosfera: 10

Nota finala: 9


Also available in:

2 comentarii:

  1. Ai surprins foarte bine esenta - e un film antrenant, inteligent, pe care, ca spectator, iti pare bine ca l-ai vazut.
    Mi-a placut cum ai facut cronica, cu un singur amendament: Woody Harrelson e un actor imens care isi face rost demult de roluri uneori senzationale ; nu e scos acum de la naftalina :).

    Michelia

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc!
      Cat despre Woody Harrleson am facut acea afirmatie deoarece, nu l-am vazut in pielea unor personaje interesante de mult si imi pare ca s-a relansat cu Hunger Games, Seven Psyhopaths si Now You See Me. Greseala mea, daca nu este adevarat. :D

      Ștergere