9 iulie 2013

Venuto al Mondo - Un amestec de sentimente si trairi

     In mod surprinzator, Venuto al Mondo, e printre putinele filme care devin mai bune spre final sau pe parcurs. Incepe nu prea promitator, dar reuseste sa capteze atentia. Desi pare un amalgam de situatii si momente, la final ne dam seama ca de fapt este o poveste despre viata, viata unui copil.

     Regia nu se remarca prin nimic in special, dar reusste sa se descurce cu diferitele fire narative, sa le impleteasca, si la final sa ne ofere rezultatul simplu, dar de efect. Accentueaza dramatismul scenelor sau sporeste comicul lor.
     Scenariul e destul de incurcat. Cand ai impresia ca stii directia in care se indreapta, imediat si-o schimba. La inceput, pare o calatorie initiatica a Gemmei. Apoi, o poveste de dragoste imposibila. Experimentam si "dragoste pe timp de razboi", "comedie romantica" sau "dragoste de familie". Mi s-a parut ciudat acest amestec de intamplari, aparent fara o legatura de substrat. Pana la urma se dovedeste a fi povestea unui baiat. Toate povestile care se intretaie creeaza momente emotionante. Este unul dintre cele mai originale scenarii din punctul meu de vedere (n-am mai vazut alte filme care sa-i semene). O poveste de viata frumoasa si desprinsa din realitate.
     M-am obisnuit repede cu Penelope Cruz in rolul unei italience. Un mare plus pentru actorii care au reusit sa-si interpreteze personajele asa de realist, incat uitai de nationalitatea lor. Am regasit o Penelope Cruz la fel de buna ca si in alte filme de ale sale. Desi nu am remarcat o interpretare iesit din comun, am remarcat frumusetea naturala a actritei care o joaca pe Aska.

    Pe pparte tehnica, nimic de reprosat. Imaginile si cadrele sunt superbe. Mai ales cele cu incetinitorul, sau scena in care Sarajevo este bombardat. Mi-a placut ca s-au jucat cu culorile dintre prezent si trecut doar atat cat sa se vada o diferenta de atmosfera. Coloana sonora perfect aleasa.

    
Venuto al Mondo este un film de suflet, care cu siguranta merita vazut.

Regie: 8/10
Scenariu: 9/10
Actori: 9/10
Atmosfera: 10/10


Nota finala: 9/10

IMDb

Un comentariu:

  1. Sunt de acord cu observatiile tale si cu faptul ca filmul merita vazut, dar sunt surprinsa ca nu ai mentionat momentele tulburatoare ale filmului. Poate ca, fiind femeie, le-am perceput mai intens, dar totusi anumite scene iti fac pielea de gaina si te fac sa simti un gol in stomac indiferent de sex, de varsta...
    E un sentiment apasator de care sunt impregnate anumite scene, mai mult decat atmosfera...e ceva visceral, care te marcheaza mai mult decat ar trebui sa te marcheze un film :)

    RăspundețiȘtergere