1 iunie 2013

The Great Gatsby - Fastuos si placut

     
Mentionez ca acest film este singura ecranizare pe care am vazut-o, asa ca nu o pot compara decat cu cartea.
     
     De Baz Luhrmann am mai vazut doar Australia si cateva secvente din Romeo & Juliet. Sunt de acord ca nu este un regizor excelent, dar in ciuda filmelor sale prost cotate, mi-se pare a fi un regizor decent.
 

     Regia acestui film este intr-adevar decenta. Nu folosesc termenul ca pe un sinonim pentru "mediocru", ci vreau doar sa subliniez ca desi nu are nimic impresionant in ea, nu este rea. 
Pune in evidenta decorurile, relatiile si interactiunea dintre personaje si reuseste sa redea atmosfera clasica a cartii. Redarea atmosferei din carte e atat un punct forte cat si un punct slab. Punctul slab se defineste prin exagerariile uneori deranjante cu lumea secolului 21. Imbratisez ideea folosirii melodiilor anilor 2012-2013 combinate cu cele retro ale aniilor '20, totusi sunt vreo 2-3 scene in care acestea se amesteca prea mult sau prea putin si devine usor exagerat, neplacut.
     Scenariul, dupa parerea mea, este bine adaptat si respecta ideea cartii. Dialogurile sunt inteligente iar personajele din carte sunt oglindite relativ la fel cu cele din film, cu mici exceptii. Faptul ca Leonardo DiCaprio si Tobey Maguire sunt prieteni inca din copilarie se rasfrange si asupra personajelor pe care le interpreteaza, creand o potrivire frumoasa intre Gatsby si Carraway. 
     Interpretari bune, nu am observat exagerari tipice filmelor de epoca. Mi-a placut in special Carrey Mulligan, rolul lui Daisy potrivindui-se ca o manusa. Joel Edgerton este convingator in rolul lui Tom Buchanan, dar putin mai inteligent decat in carte si nu asa impunator.


     Sincer, am vrut sa vad filmul mai mult pentru partea tehnica, povestea fiindu-mi cunoscuta deja. Da, il admir pe Leonardo DiCaprio, dar de cand am vazut prima oara trailer-ul, m-au convins decorurile, costumele si imaginea. Viu coolorata, imaginea reda in tonuri moderne imaginea anilor '20. Decorurile si costumele sunt foarte extravagante si pompoase, iar masinile frumos recreate. Efectele speciale nu sunt forte lucrate in scenele panoramice. Punctul slab este 3D-ul, inutil pentru mai mult de jumatate din film. S-a facut folositor la scenele cu petreceri, flori, sau ploaie. Punctul forte se remarca prin montajul creativ care conduce spectatorul de la o scena la alta intr-un mod fluent si nu prea exista taieturi bruste. Muzica, deosebita, remarcabila fiind piesa special creata pentru film a Lanei Del Rey, Young and Beautiful.


     In concluzie, The Great Gatsby este un film placut, extravagant care merita vazut.


Regie: 8
Scenariu: 9
Actori: 9

Atmosfera: 9

Nota finala: 9/10

Lana Del Rey - Young and Beautiful

IMDb

New! Read this review in:
English
French [beta]
German [beta]
Spanish [beta]


[beta] means that those reviews are partially or integrally translated in Google Translate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu