30 septembrie 2013

Breaking Bad - Excelent

 Nu credeam ca o sa fiu asa innebunit dupa un serial. Nu sunt genul care sa urmareasca seriale si am nevoie doar de o mana ca sa enumar serialele incheiate pana acum si de inca trei ca sa fac totalul serialelor din care am urmarit cel putin un episod asa ca nu stiu cat de obiectiv sunt si daca fac dreptate celorlalte seriale.
 Acum o luna si jumatate traiam cu impresia ca BrBa (prefer sa folosesc simbolurile chimice) este un serial mediocru, comercial si overrated. Vazusem patru episoade din primul sezon si am renuntat. Totusi ceva m-a facut sa ma intorc la serial si sa-i mai dau o sansa (posibil publicitatea masiva facuta sezonului final). Ma bucur ca i-am mai dat o sansa, este un serial excelent.
 Posibile spoilere.



 Primul sezon ne-a demonstrat ca BrBa este un serial a carui calitate creste cu fiecare sezon. Primul sezon e destul de neinteresant, facem cunostiinta cu personajele si desi o premiza interesanta mie nu prea a reusit sa-mi pastreze interesul chiar daca am urmarit 4 episoade. De la episodul 6 devine mai interesant si m-a facut curios.


 Sezonul doi a fost cel care mi-a captat atentia cu adevarat. Are o poveste interesanta si unele episoade sunt scrise excelent. Insertiile de la inceputul episoadelor care prezic finalul ofera dramatism sezonului. Personajele au inceput sa fie scrise mai bine iar Jesse si Walt au devenit de acum personaje serioase si complexe. Aaron Paul evolueaza surprinzator de mult, si il imbunatateste pe Jesse fata de primul sezon.
ma bucur ca au imbunatatit si imaginea si au renuntat treptat la filtrul galben oribil.

 Sezonul trei e cel mai putin concentrat sezon in materie de poveste. Relatia dintre Walt si Jesse are parte de fluctuatii, iar noi avem parte de ami putin comert cand vine vorba de scenariu. Mike are parte de mai multa partitura si descoperim un personaj frumos scris si interpretat.
Sezonul 3 are parte de al 3-lea cel mai bun final.
Tehnic, echipa si-a dat seama ca galbenul nu mergea deloc. Montajul s-a imbunatati si muzica prinde la fel de bine pe scene si pe personaje.

 Pentru ca BrBa este un serial ce se respecta sezonul patru a venit mai bun ca niciodata cu o poveste ce se incadreaza fluid in povestea serialului si desi uneori tras de par, totul e imbunatatit.

 Se pare ca pentru sezonul 5 Vince Gilligan a gasit echilibrul perfect intre comert si esenta, sezonul 5 fiind finalul perfect pentru un serial de asa avengura. Episoade pline de energie si suspans si personaje noi exploatate la (aproape) maxim. Din pacate, Jesse spre final, nu am mai fost aceelasi personaj cu care ne-am obisnuit, dar din fericire celelalte sau pastrat la fel. Un mare plus pentru Todd, un pshihopat foarte interesant.

 Episodul final mi-a placut la nebunie. Simplu si frumos povestea lui Walter White nu s-a incheiat in modul exagerat sau dramatic pe care il asteptau unii fani. Pe o melodie foarte bine aleasa Walter White si Jesse Pinkman au ingropat stafeta adanc in pamant si vor mai trece multi ani pana cand cineva va reusi sa o scoata. Sa speram ca Saul Goodman va fi acela.

 Breaking Bad e un serial foarte bine scris, actiune intensa, o poveste banala la suprafata dar cu o multime de detalii in miez si o colectie complexa de personaje memorabile. Merita vizionat.

Un comentariu: