4 noiembrie 2013

The Evil Dead - Mai amuzant decat o comedie americana

   
     Tocmai cand ma gandeam ca am gasit un horror adevarat, am descoperit ca am dat de fapt peste o comedie proasta. Inca o data m-am lasat inselat de nota de pe IMDb si am decis sa vad filmul, ceea ce nu a fost o idee rea, deoarece e filmul perfect la care sa razi cu prietenii.

     Regia e groaznica. Ignorand faptul ca are amprenta anilor 60', 70', 80' in materie de regie falsa, nu intelg cum de a putut iesi asa prost? Adica inteleg ca nu aveau posibilitati tehnice, dar nu inteleg cum ar putea influenta asta regia. De ce se comporta actorii atat de stupid cand vine vorba de a reactiona intr-o situatie de criza? Sam Raimi a facut o treaba inzecit mai buna cu Spider-Man, decat cu filmul considerat una dintre capodoperele sale. Singurele detalii legate de regie care mi-au placut au fost locatiile si modul in care au fost filmate scenele de "groaza". In rest, in afara de tipete si gemete false, Raimi a mai reusit sa scoata expresii care mi-au starnit rasul, nicidecum groaza.
     Scenariu se clatina si se prabuseste rapid inca de la inceput. Nu cunoastem personajele, dar nici actiunea. Vedem scene la intamplare la inceput, apoi suntem introdusi direct in poveste, fara sa stim cum si de ce se intampla anumite scene. Faptul ca nu ne-a fost dezvaluita povestea de la inceput, nu ma deranjeaza. Ma deranjaza modul haotic in care este prezentata. Sa nu mai vorbim de clisee, sau de constructia personajelor...
Actorii sunt groaznici. Nu mi-au inspirat deloc teroare. Falsi, cu expresii cat se poate de neconvingatoare care imi starneau rasul.

     Pe partea tehnica nu a stat foarte rau. Imaginea si culorile au avut un stil simplu si realist. Coloana sonora, desi nu infricosatoare, mi-a placut si s-a potrivit cu scenele. Sunetul iarasi a fost bun, ignorand faptul ca sunetele au fost de o stupiditate crunta. Lumina si decorurile au fost partea proasta. Luna, mult prea mare, se vedeau costumele monstriilor, in special masca si manusile. Obiecte de lemn care ar fi trebui sa cantareasca mult, erau manuite usor de actori si se putea vedea ca erau de fapt spuma. Luminatul a fost destul de prost, se vede cu usurinta cum au fost pozitionate reflectoarele si ca in incaperi care se presupuneau a fi intunecate erau de fapt luminate. Lumina lunii cadea numai pe protagonist, nu si pe copacii din jur.

Una peste alta, eu sunt inca uimit cum de unii oameni au devenit fani ai filmelor horror datorita acestui film. Mi s-a parut un film ieftin, kitsch, care nu se ia in serios si cu siguranta nu merita vizionat, decat daca vreti un motiv pentru care sa va invitati prietenii la o partida de ras. 

Regie: 4
Scenariu: 4
Actori: 4
Atmosfera: 4 (10 daca e sa o luam ca pe o comedie) 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu